2011年9月3日星期六

牛刀小試後做淡的體會

初步嘗試用熊證做淡,雖然還未試到甜頭,但感覺還是挺好,運用得宜可作更靈活地應對跌市。用適當的注碼及策略操作,牛熊證不是洪水猛獸。只是以往牛市太順風順水,未有學習此工具,現在才嘗試操作,已算遲了點。經驗分享如下:

- 由於牛熊證要付出莊家的買賣差價,加上大額的利息支出變相等同時間值,故買賣時機更是重要。在反彈至相對高位見阻力,時機上遠較今天大跌才追入做淡的為佳。以周四為例,我觀察到恆指在高開400點後,在迫近21000後升幅顯著收窄,出現大陰燭、加上很多動力二、三線股轉升為跌;適合做淡訊號其實頗明顯。(無奈自己早前已在不適合的相對低位做淡,儲了一些蟹貨;所以周四只能小量加注HSBC熊證,這亦反映出timing的重要性)

- 我貪溢價低,買了一隻港交所熊證;但這BB的升幅完全跟不上正股的跌幅,大有被搵笨的感覺。由此可見,不要單單貪圖溢價便宜而買入熊證,宜擇選成交較多,及能跟足正股波幅的為佳。此外,為了避免不合理開價的風險,熊證操作更要作分散注碼

- 即使看淡,也不宜全空倉出擊,熊市中的挾倉會造成可觀反彈,對投資心理構成壓力。在做淡之餘可保留一些強勢股作對沖,作買強沽弱的操作。周四我見勢色不對,沽出大部份持股,留下國美(493)及合生元(1112)。國美暫時發揮了我預期中的作用,反之合生元的表現欠理想,或會換入其他股票作長短倉操作(亦正如上篇檢討指出,熊市中強勢股最後也不能免被洗倉,適當時候也要落車以避免最後一跌的風險)

還要先旨聲明:在熊市做淡仍要涉及操作上的風險,在熊市中以熊證對沖的操作,只應限於在正股操作累積一定經驗及成績的投資者。如在牛市中投資表現仍強差人意,或投資年資不夠的,在熊市中持現金為主已是不錯做法。

21 則留言:

  1. 西京劉央料25000年底可期,卓司高司馬毅有機下試16000。市埸...對決....

    回覆刪除
  2. THX YOU SIR~ 大方向的確向下.....但做淡都要小心
    市場沒有免費午餐

    回覆刪除
  3. 彼得兄:我幾 buy 司馬毅,相反肥央近年推介的股票大多潛晒水。司馬毅當年力撐匯豐股民應該供股,我就開始留意佢,講野幾中肯又有遠見,當時比起 D 係 40蚊樓下才見沽清匯豐的所謂專家,司馬毅好很多 :D

    年底見 16000 一D都唔出奇

    回覆刪除
  4. 達人sir、馬彼得:明顯地劉央是被傳媒過份吹捧、稍留意宏觀大勢的都知目前股市大方向是向下。如果跌到16000我又不介意,到時很大機會又是重新入市時候。我最唔想就是在19000點附近俳佪,逐步陰乾

    回覆刪除
  5. You sir,

    你話:
    我貪溢價低,買了一隻港交所熊證;但這BB的升幅完全跟不上正股的跌幅,大有被搵笨的感覺。由此可見,不要單單貪圖溢價便宜而買入熊證,宜擇選成交較多,及能跟足正股波幅的為佳。此外,為了避免不合理開價的風險,熊證操作更要作分散注碼

    其實不論溢價高低,發行商一樣會經常唔跟足正股走,我哩兩日就係比65976,65587激親
    65587係人壽熊,星期四大市高開,人壽都高開做19.98,但輪商唔開價,到佢開價就差價2,3格,個溢價仲高到唔正常(相對前幾日),我就諗,佢地咁做,原因好大係佢地覺得2628會好快回,唔比好價人地入.但我就係唔順氣買貴貨,無响0.82-0.84入,宜家做0.95
    我想講既係,佢地主力係食差價,你中左都食唔應
    有啲熊証仲可以做緊負溢價

    回覆刪除
  6. 瑞信的牛熊證我一直都覺得衰. 瑞銀做莊是經常在開市和收市一兩分鐘唔出價, 在關鍵時刻有時個莊也唔出價. 個人感覺是HSBC做莊的牛熊證, 出價較勤力, 暫時未見想交易時沒出價的情況, Spread 有時是濶, 但不算太離譜.

    不過, 說到尾, 牛熊證都是散戶處於下風被莊家食住的工具. 我打算平掉883和HSBC的熊, 轉玩美股的 Ultrashort (油、MSCI Europe index 、S&P500 Financial index) 的ETF 好過, 至少唔使谷氣先.

    回覆刪除
  7. Cup sir,

    瑞銀做莊是經常在開市和收市一兩分鐘唔出價, 在關鍵時刻有時個莊也唔出價 x 2

    ETF確實公平好多,如果香港推多啲ETF就好啦

    回覆刪除
  8. Cash, Cup: I can only reply in English coz my PC is out of order and I'm typing through iPhone. The 388 BB which is complained by me was in fact issued by UBS. However, the HSBC 65087 BB was also issued by UBS and I think its spread and market making was reasonable.

    Buying US short sell ETF may be a good idea but I have some obstacles in trading US stocks.

    I'd consider shorting 2628 on Thursday but it's share price has weakened well ahead of the intra day reverse of the broad market, making me to miss the best time to short.

    回覆刪除
  9. 我最唔想就是在19000點附近俳佪,逐步陰乾 X2
    認同. 速戰速決最好

    回覆刪除
  10. 各位大大提及的牛、熊証問題我都察覺得到,所以我不買個股証,因風險與回報不相稱。

    回覆刪除
  11. Thanks for yor comment Pangsiu, I'll observe whether index BB can offer better spread and market making

    回覆刪除
  12. 我買法巴同匯豐出的恒指CALL輪都係一樣, 恒指升1%, 佢應該升10%但只升5%, 恒指跌1%, 佢應該跌10%佢就同你跌足20%, 唔係咁, 點可以養起班美女分析員日日同你講窩輪牛熊, 你睇上電視講窩輪牛熊都係外資大行嘅人, 講股票反而只係本地行嘅大師同冇工做嘅獨立股評人就知邊個賺錢多啦!

    回覆刪除
  13. Cup講得冇錯, 玩牛熊永遠都係莊家贏, 窩輪一樣.

    回覆刪除
  14. You Sir,
    明天開市跟你訓身剩下的19萬入熊証, 希望追回. 否則明年樓價跌都好難買到樓.
    謝.MF

    回覆刪除
  15. MF: I'm very cautious against putting a large lump sum into playing derivatives. In fact, the bear cert only accounts for a minor proportion of my portfolio. As mentioned by the previous replies, the bid ask spread for such derivatives has often been unfavorable. Secondly, you missed the best moment to go short. Please think twice before any action

    回覆刪除
  16. Manfred_1234: to be fair, 輪的時間值耗損得更快,有這個情況出現並非不合理;也是這原因我對渦輪的與趣不大

    回覆刪除
  17. you,查唔查到芒銷價格走勢,我想玩旭光。

    另外,我想問問你同yf chan,你們見升就買,見跌就走,趁勢玩法。其實價格跌了,不是離合理價值更遠,可值得買?數碼通往績pe40,不是比價值貴很多?

    回覆刪除
  18. 樓上 MF 兄,希望你係講笑啦,攞買樓 D 錢黎重注玩牛熊證,等同賭枱上賭身家,莫講話你押唔押得中既問題,好似樓上的討論中,有時就算你押中個市跌,隻熊證都未必會升,或未必會升足。到時仲激到嘔血!

    回覆刪除
  19. 其實牛熊證只可以day trade,因為太多factors要consider 啦!

    回覆刪除
  20. 小小投資者:由於裂口低開/高開、買賣差價、加上時間值耗損較少,我認為牛熊證可以放長少少玩

    屁股:簡單回應你的提問,價值其實是很主觀的東西。如果股價突然大幅下滑,多數情況是反映投資者對公司的觀感轉差;多於股價對合理值的折讓擴大

    回覆刪除